Piše Edin Geko
Makijaliavizam XXI. vijeka,
Maksima – zakon i sila – STRAHOVLADA !!!
U svom najpoznatijem djelu, „Vladar“, piše:
„Tu se sad postavlja pitanje: Da li je bolje da ljudi ljube ili da te se boje?
Odgovor je, da bi najbolje bilo i jedno i drugo, no kako je oboje teško spojiti, mnogo je sigurnije da te se ljudi boje, nego li da te ljube, ako već oboje ne možeš postići.
Jer o ljudima se uopšteno može kazati: nezahvalni su, nepouzdani, pritvorni, izbjegavaju opasnosti i pohlepni za dobitkom.
Dok im dobro činiš, tvoji su, nude ti svoju krv, imetak, ženu i djecu, kako sam vam već kazao, kad je potreba daleko, no kad se nevolja primakne, okreću se.
Propada vladar koji se u potpunosti oslonio na njihove riječi, pa se nije ni na šta pripremio, jer prijateljstva koja bivaju za platu, a ne veličinom i plemenitošću duha, kupuju se, a ne posjeduju, pa se u pravo vrijeme ne mogu upotrijebiti.
Osim toga, ljudi se ne ustručavaju da uvrijede onog koji želi da ga ljube, za razliku od onog koji ulijeva strah, jer ljubav se podržava vezom zahvalnosti, samo što ljudi, budući da su opaki, tu vezu raskidaju, kad god im je to od koristi, strah se pak podržava neprestanom prijetnjom kazne…“
Niccolo Machiavelli !!!
Makijaveli u jednoj misli kaže: „Učinak opravdava sredstva.“
Dakle, ne cilj, kako se često prenosi, već učinak.
A zašto!?
Danas, cilj „probosanskih“ političkih snaga jesu EU i NATO integracije BiH, dok učinak ukazuje na zastoj u tom procesu.
Da bi opravdali svoj neuspjeh, za narod važi: „ Koristimo sva legalna i legitimna sredstva za integracijske procese, ali destruktivne ( imaginarne ) sile vrše opstrukciju na tom putu, zbog čega je naš učinak slab, ali cilj ostaje isti.“
Sugestivno, delegirajući odgovornost na drugog opravdava se loš učinak i tako ustanovi teorija slučaja koja se ima smatrati za istinitu po stranu iz koje je nastala.
Takav učinak, a ne cilj, opravdava i sredstva za novu reprodukciju straha od drugog, dozirano i pažljivo, na kojoj osnovi permanentno jača legitimitet vladara.
Loš učinak traži odgovore, a odgovori su laž.
Laž je strah od drugog, strah od neostvarenog cilja, a strah je pokora vladaru.
Strah mora biti, ali sa druge strane zida.